wegetariańsko- wegański blog kulinarny Dosi i Asi

czwartek, 26 sierpnia 2010

Cukiniowo- pomidorowe risotto i ciasteczka musli




Dwa przepisy dziś, jeden vegan drugi wege, no to jedziemy!

Cukiniowo- pomidorowe ristotto (vegan)

składniki:
1 mała lub 1/2 dużej cukinii
2 średnie pomidory
1 papryka
1 cebula
100g ryżu (1 woreczek)
1 kostka bulionu warzywnego
1 łyżeczka ziół prowansalskich
1/2 litra wody
sól, pieprz, olej do smażenia

Kroimy wszystkie warzywa w kostkę(cukinię bez skóry- sam miąższ), nie za małą, powiedzmy -średnią. pomidory i cukinie odkładamy na bok.
Cebulę i paprykę podsmażamy na rozgrzanej, koniecznie głębokiej patelni, aż cebula się zeszkli - ok. 5 minut. Potem dodajemy resztę warzyw.
Smażymy przez około 7 min, wciąż mieszając, pod koniec dodajemy łyżeczkę ziół prowansalskich. W między czasie w innym naczyniu do wody dodajemy bulion (i opcjonalnie łyżeczkę soli jeżeli bulion jest za mało słony).
Podgrzewamy bulion, lub do samej kostki dodajemy wrzątek. Kiedy warzywa się już uduszą dodajemy bulion i zakrywamy patelnię, czekając aż się zagotuje. Po zagotowaniu dodajemy ryż.
Gotujemy 15 minut, aż do wyparowania bulionu.






Ciasteczka z musli

składniki:
250 g płatków musli ( ja użyłam fruit musli Sante)
1/2 szklanki mąki (ja użyłam żytnie typ 720)
2 jajka
100 g masła
1/4 szklanki cukru (trzcinowego)
szczypta soli
łyżeczka sody oczyszczonej

Do miski wsypujemy płatki, dodajemy do nich cukier, mieszając. Rozpuszczamy masło po czym dodajemy do płatków. Kiedy maslo trochę ostygnie dodajemy mąkę, sodę, sól, wciąż mieszając. Na koniec jajka.
Mieszamy do otrzymania jednolitego, lekko karmelowego koloru.
Rozgrzewamy piekarnik do 160 stopnii. Na blasze formujemy ciastka( wygodnie szklanką). Pieczemy przez około 20-25min(w zależności od sił waszego piekarnika, mój np. należy do slabych i starych ;<)



Niestety ja dodałam 3 jajka i trochę za dużo sody, przez co jak ciastką się piekły nieco sie rozlazły na boki, ale ogarnełam je ;)


pozdro,

Asia



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz